Världsomfattande musikevent för att fira uppenbarelsen om prästadömet som kom för 40 år sedan

Familj_glada
Var med i firandet att det är 40 år sedan uppenbarelsen om prästadömet kom år 1978. Ett musikevent kommer att hållas i kyrkans konferenscenter i Salt City, USA och sändes ut över hela världen.

Första presidentskapet har annonserat att det kommer att hållas ett världsomfattande musikevent för att fira uppenbarelsen om prästadömet som kom för 40 år sedan (1978).

40-årsfirandet kommer att direktsändas lördagen den 2 juni 2018 kl 03:30 svensk tid, men kort tid därefter går det att ta del av firandet i efterhand.  Utsändningen kommer att ske från kyrkans konferenscenter i Salt Lake City, USA och sändas ut till medlemmar i hela världen.

För 40 år sedan annonserade kyrkans president, Spencer W. Kimball, att alla prästadömet välsignelser kan ges till alla värdiga medlemmar i kyrkan.

Klicka HÄR för mer information. (på engelska)