Templet i Stockholm 30 år

I år är det 30 år sedan kyrkans tempel i Västerhaninge, söder om Stockholm, invigdes. Till minne av denna historiska händelse arrangeras speciella aktiviteter under några dagar i slutet av juni och början av juli i år. Bland annat kommer släktforskningscentret att vara öppet vissa tider, med handledare tillgängliga för att ge hjälp. Dessutom kommer det att vara presentationer om varför kyrkan bygger tempel, filmvisningar och konserter.

Mer information om aktiviteterna den 30 juni - 3 juli.

Mer information om tempel.

Foto från hörnstensceremonin vid invigningen av templet i Västerhaninge. President Gordon B. Hinckley, då andra rådgivare i kyrkans första presidentskap (t.v) och äldste Thomas S. Monson (t.h), en av medlemmarna i de tolv apostlarnas kvorum. Idag är den senare kyrkans president.
swedith-temple-cornerstone_1326855_inl.jpg