Talangkväll i Vendelsö församling

Mörkret hade lagt sig över södra Stockholm, men i kyrkan i Västerhaninge var det något spännande på gång kvällen den 17:e oktober. Röda mattan var utrullad och popcorndoften spred sig i området. Primärföreningen i Vendelsö församling ordnade en talangkväll för församlingen. Alla var välkomna att bidra med ett framträdande. Vi fick se allt från dans och sång, till teater och halsbrytande trick.

Det var främst barnen som bidrog med underhållande framträdanden, men en och annan förälder var också med. De yngsta deltagarna var endast tre år gamla. Missionärerna i församlingen bidrog med ett underhållande nummer om hur en missionärsdag kan se ut. Det var väldigt uppskattat. Hela showen avslutades med ett fantastiskt nummer där primärföreningens presidentskap dansade och sjöng för oss alla. Eller var det primärföreningens presidentskap? De såg i alla fall inte ut som vanligt!

Det var fantastiskt att se hur modiga och talangfulla alla barnen var. Tack för all fantastisk underhållning. Det var sannerligen en glädjefull kväll. Helt i enlighet med Guds syfte för oss människor (2 Nep 2:25).