President Uchtdorf besöker Europa

President Dieter F. Uchtdorf besöker Europa

President Dieter F. Uchtdorf, andra rådgivare i första presidentskapet i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga besökte Europa, tillsammans med sin hustru Harriet, för att fira flera viktiga milstolpar för kyrkan. De träffade kyrkans medlemmar och ledare samt dignitärer i Schweiz, Italien och Polen den 7-17 juni 2014. President Uchtdorf, som kommer från Tyskland och är omvänd till kyrkan, besökte dessa platser tillsammans med Äldste José A. Teixeira som är president för Europaområdet.

PresUchtdorf_Switzerland_648x452.jpg

President och syster Uchtdorf, Äldste och syster Andersen, syster Reeves lyssnar till barnkör i Zollikofen, Schweiz. - (Foto av © 2014 Intellectual Reserve, Inc.)

PresUchtdorf_Poland_648x452.jpg

Möte med kyrkans medlemmar i Warszawa, Polen. - (Foto av © 2014 Intellectual Reserve, Inc.)

För mer information på engelska: