Ny policy uppmuntrar familjer att besöka templet tillsammans

Alla kyrkans tempel runt om i världen har nyligen infört eller kommer att införa speciella tider för familjer att kunna besöka templet tillsammans. Det inkluderar även templen i Stockholm och Köpenhamn.

Med anledning av den nya policyn skickade tempelpresidentskapet för Stockholms tempel nyligen ut en skrivelse med information om vad som gäller för medlemmarna i deras tempeldistrikt. De skriver bland annat följande:

'Första presidentskapet har i tidigare skrivelser uppmuntrat oss att släktforska och besöka templet för att utföra tempelförrättningar för våra släktingar. Särskilt ungdomar och deras möjligheter att komma till templet tillsammans med sin familj har på senare tid uppmärksammats.

Tempelavdelningen har hörsammat första presidentskapets önskan och uppmanar alla tempel att ha särskilda öppettider för familjer. Ungdomar kan tillsammans med sin familj komma på dessa tider...'

Klicka HÄR för att se vilka tider som templet i Stockholm har särskilt öppet för familjer för att kunna utföra dop och konfirmationer.

Även templet i Köpenhamn erbjuder familjer att komma till templet på samma sätt.

Det bör även påpekas att templen  även i fortsättningen kommer att ta emot besök av ungdomsgrupper från församlingar och stavar.

Klick HÄR för mer information den nya policyn. (på engelska)