Missionärsmöte med äldste David A. Bednar

Missonärsmöte med äldste David A. Bednar

När äldste David A. Bednar besökte Sverige i september 2014 träffade han en stor grupp av de missionärer som tjänar i Sverige. Att som missionär få undervisas av en apostel är ett unikt tillfälle, och förväntningarna var höga. Men äldste Bednar uppfyllde dem alla genom att följa Andens vägledning. Innan mötet hade missionärerna fått tre tal att studera. De hade uppmanats att ställa frågor utifrån dessa tal.

-”Jag ska inte hålla ett långt tal. Jag vill veta vad ni har för frågor, och så ska jag tillsammans med de som sitter med mig på förhöjningen besvara dem.”

De som satt på förhöjningen i Gubbängens kapell var bland annat syster Susan K. Bednar, äldste Patrick Kearon (förste rådgivare i områdespresidentskapet för Europa) och hans hustru Jennifer Kearon, samt äldste Ingvar Olsson (områdessjuttio) och hans hustru Barbro Olsson. Det var en andlig fest som inbjöd till goda känslor, inspiration och en del skratt.

Anna Peterson, nyss hemkommen från sin egen heltidsmission i Spanien, tog tillfället i akt att lyssna på äldste Bednar och berättar följande om sin upplevelse:

-”Att få närvara då äldste Bednar och äldste Kearon och deras fruar besökte Stockholm, för att bland annat tala till en samlad skara missionärer i Sverigemissionen, var kort sagt en underbar erfarenhet.

Det var en helt otrolig stämning och känsla i rummet, som man märkte av så fort man klev innanför dörren. Alla missionärerna satt vördnadsfulla, nyfikna och exalterade över att få vara med om detta stora tillfälle att få lyssna till en Herrens apostel och andra ledare. Det talades bland annat om; omvändelsens kraft, att uppoffra saker, tid och vanor, hur vi kan vara starkare i vår tro och våra vittnesbörd och hur vi själva måste agera. Det gavs många lärdomar och tankeställare under detta möte.

Utan tvivel så var det många vittnesbörd som stärktes denna torsdagsmorgon, även mitt. Jag kan vittna om att jag vet att Herren talar till oss än idag, på många olika sätt, även genom sina tjänare. Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga är den sanna kyrkan på jorden som blev återställd i denna sista tid. Det är Han som styr och Hans kärlek är oändlig. Hur rikligt välsignade vi är!”