Missionärstjänst

Missionary Service

Att tjäna Herren som missionär är en helig förmån. Det ger eviga välsignelser till personen och dem han eller hon tjänar (se Läran och förbunden 18:14–16). Missionskallelser innefattar ett uppdrag att undervisa om evangeliet, att stödja kyrkans avdelningars eller enheters arbete eller att tjäna i det lokala samhället.

För ytterligare information om missionärstjänst, gå till

Vilka slags missioner finns det?

Varje [missionsuppdrag] ges genom uppenbarelse så att det är anpassat till missionären och Guds barns behov. [1] Man kan antingen tjäna borta från hemmet eller medan man bor hemma.

Mission borta från hemmet

• Unga män och unga kvinnor
    Ensamstående män (18–25 år) och ensamstående kvinnor (19–29 år) verkar under 18–24 månader i en tilldelad mission. Se Allmän handbok 24.2.1. (på engelska)
  • Gifta medlemmar och ensamstående kvinnor som är 40 år eller äldre