Min väg till evangeliet

Peter-F
Peter Fredriksson tillsammans med äldste Östhed och äldste Erdman.

Min resa började när jag vaknade upp efter min lungtransplantation augusti 2022 efter en tid i respirator och jag var på något sätt glad att jag överlevt operationen och började tänka på vår Fader i himlen. Där och då bestämde jag att kommer jag på benen igen ska jag undersöka mer om honom. Så under hösten började jag undersöka alla möjliga kyrkor och religioner men fann aldrig det jag sökte efter.

I januari såg jag ett videoklipp på Facebook där en missionär från Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga pratade om sin upplevelse i livet, och det gick rakt in i mitt hjärta. Jag försökte på en gång kontakta missionärerna för att veta mer och fick till slut kontakt med äldste Peter Erdman. Han ledsagade mig och besvarade många frågor och inga frågor gav någonsin fel svar. Till slut fick han mig att ta steget att komma till kyrkan och då träffade jag honom och äldste Gunnar Östhed som tog emot mig med varm omsorg. Jag kände mig hemma.

Jag tror att det redan var på den första lektionen som allt blev klart och den Helige Anden var så tydlig.

När jag gick med i kyrkan påverkades inte bara mitt liv utan jag har också kunnat se en väns liv förändras. Det är något som jag är väldigt tacksam över att jag har fått vara en del av och kunnat se.