Kryckan hjälper de hemlösa. Vi hjälper Kryckan

Skor
Carolina Brändh och Emma-Karin Ståhlberg. (Foto:Frida Ståhlberg)

Under lång tid har vår kyrka i de tre församlingarna i Haninge bistått Svenska kyrkans projekt ”Kryckan” som hjälper de hemlösa i Haninge. Den här gången var det Unga kvinnor i Västerhaninge församling som kom till undsättning genom att samla in gymnastikskor i herrstorlekar.

skor-b
Unga kvinnor i Västerhaninge samlade med grannars hjälp in många par skor till hemlösa. (Foto:Frida Ståhlberg)

Unga kvinnor delade ut 200 lappar om insamlingen i ett villaområde nära templet. De vände sig också till kyrkans medlemmar genom församlingens hemsida. En vecka senare kunde de åka runt och samla ihop 50 par skor som folk hade lagt i plastpåsar vid sin brevlåda. De ansvariga på Kryckan blev tacksamma och rörda av flickornas ansträngningar.