Kan jag bidra till kyrkans webbplats i mitt land?

BUDSKAP FRÅN OMRÅDESLEDARNA

Äldste Hans T. Boom, Nederländerna
Områdessjuttio
BOOM-Hans_200x250.jpg

Vi lever i en så underbar tid. Vi reser allt snabbare till avlägsna platser och har ständigt kontakt med andra människor över hela världen. En värld som verkade vara mycket stor en gång, men som nu bara är ett musklick bort.

När jag verkade som missionär i England tog det minst en vecka för mina brev att komma hem. Många nyheter var inaktuella när de väl blev lästa. Vi kunde se generalkonferensmötena först flera månader senare på stora teveskärmar i kyrkan, på textade videoband. Det var dyrt att ringa hem på Mors dag och jul, och ibland var det inte ens möjligt. Så mycket har hänt på så kort tid!

Det är svårt att föreställa sig hur livet var för dem som har gått före oss. Vad tänkte Kristi lärjungar på ett berg i Galileen, när Herren gav dem följande uppmaning efter sin uppståndelse: Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar!” (Matt. 28:19).  Det här gudomliga uppdraget gavs återigen i den här tidsutdelningen, i Läran och förbunden 84:62, och allmänt sett gäller det varje medlem i kyrkan i dag: ”Se, jag sände ut er för att vittna för och varna folket, och det tillkommer var och en som har blivit varnad att varna sin nästa” (L&F 88:81).

Det uppdraget var otvivelaktigt överväldigande, och det är det fortfarande. Men nu för tiden har vi fler redskap till vårt förfogande än någonsin tidigare. Internets elektroniska motorvägar är till stor hjälp i genomförandet av det här uppdraget.

Jag vet att vi som medlemmar i kyrkan alla har en önskan att dela evangeliet med andra. För några av oss är det lätt att berätta om våra tankar för vänner, och en del är välsignade med andra gåvor.

Vi söker alla efter tillfällen att delge budskapet. Det naturligaste sättet att göra det är att berätta om händelser i vårt liv för andra. Den härliga tid som vi som ung man eller ung kvinna tillbringade vid en FSY-konferens eller annan upplyftande aktivitet. När vi firar årsdagen av vår församling eller vårt möteshus. När ett nyfött barn välsignas eller en när en ny broder eller syster döps. När vi ska börja eller avsluta en mission. Men det finns också andra upplyftande upplevelser som är värda att berättas om. Till exempel när vi tar examen eller gör någon annan utmärkande prestation. De är alla underbara tillfällen att berätta om.

Platsen där vi kan berätta om allt det här, och annat, är kyrkans webbplatser för de olika länderna.  Det är där alla blir inspirerade av att läsa om våra upplevelser. När jag tänker på det, påminns jag om Läran och förbunden 65:4, där det står: ”Be till Herren. Åkalla hans heliga namn. Kungör hans underbara gärningar bland folken.” Herrens underbara gärningar kungörs bland annat i våra liv. Du kan bidra genom att skriva något, och genom att skicka det till dem som ansvarar för landets webbplats. På så sätt kan vi alla bidra och glädjas åt andras upplyftande upplevelser och vittnesbörd.

Länk: Hur man skickar in artiklar till kyrkans svenska hemsida.