Interreligiös julkonsert inbjuder alla att fira Kristi födelse

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga är värd för en julutsändning söndagen den 19 december 2021

Julkonserten Vittnen om julen sänds online den 19 december 2021. Det här interreligiösa evenemanget sänds online från besökscentret vid Roms tempel och från Köpenhamns historiska Vor Frue Kirke kl. 18:00 svensk tid.

Vittnen om julen – teaser

Vår Frue Kirke, Copenhagen Denmark stock.adobe.com/OliverFoerstner
Vår Frue Kirke, Copenhagen Denmark

Under det här musikaliska firandet bjuds vi på välkända julsånger som Gläd dig, o jord; Vid Betlehem en vinternatt och Se här uti stallet som framförs av den hyllade violinisten Jenny Oaks Baker tillsammans med Family Four och sopranen Alexandra Sharpe (tidigare medlem i Celtic Woman). Berättare är den danske skådespelaren Tomas Ambt Kofod.

Jenny Oaks Baker är en Grammynominerad artist som varit nummer 1 på Billboard och som spelat in 18 studioalbum. Hon tog examen från Julliard och har spelat på de största scenerna runt om i världen.

Jenny Oaks Baker

Alexandra Sharpe är en irländsk sopran som har uppträtt mycket i Londons West End och på den irländska scenen. Internationellt är hon mest känd som en av de ursprungliga medlemmarna i Celtic Woman.

Alexandra Sharpe

Tomas Ambt Kofod är en dansk skådespelare och sångare med filmroller och scenframträdanden bakom sig, bland annat ledande roller i Fantomen på Operan och Les Miserables.

Tomas Ambt Kofod

Det timslånga konsertprogrammet innehåller minnesvärda musikframträdanden blandade med en biblisk berättelse om vår Frälsares enkla födelse i Betlehem. För att spegla Europas skiftande traditioner visas videofilmer av julfiranden från Tyskland, Österrike, Frankrike och Spanien under det här unika julevenemanget. Det blir säkerligen både inspirerande och minnesvärt för enskilda och familjer.

Vittnen om julen sänds på 24 språk och kan ses online via den här länken: https://www.facebook.com/watch/1405252783069521/599531351390505. Den kommer också att vara tillgänglig för visning på begäran till och med den 13 januari 2022. Den här konserten är en del av den globala julkampanjen Lys upp världen med kärlek.

Roms besökscenter