Hitta anställningsmöjligheter inom kyrkan via internet

Anställningsmöjligheter inom kyrkan kommer nu att delges via kyrkans hemsida. De kan bli nådda genom att klicka på länken ”Anställningsmöjligheter” längst ner på hemsidan www.lds.org. Förut skickades annonser skriftligen ut till prästadömsledare för att informera medlemmar om lediga platser. Meddelanden kommer att fortsätta skickas till prästadömsledare i samband med att de läggs ut på kyrkans hemsida under de kommande 6 månaderna. Därefter kommer anställningsmöjligheterna enbart att vara tillgängliga på https://careers.ldschurch.org. Affischer som visar hur man når dessa meddelandena sändes ut tidigare i år till kyrkans församlingar och grenar.

En kort introduktion av anställning inom kyrkan.

Kyrkan anställer högt kvalificerade personer som kan föra Guds verk framåt. Personer som har mycket att erbjuda och är engagerade i att bygga riket är eftersökta. Den sak som kyrkanställda är engagerade i är det största verket på jorden. Personer som är påhittiga, optimistiska, lojala och som är villiga att göra sitt bästa för att bidra behövs. Anställning i kyrkan är grundad på kyrkans stora mission som är att bjuda in alla att komma till Kristus. Personer som är engagerade i att jobba i Herrens rike för att uppfylla missionen genom att ordna med hjälp, stöd och material till kyrkans ledare, lärare, och familjer önskas.

President Gordon B. Hinckley sa: ”Den [anställning inom kyrkan] blir inte bara en inkomstkälla, utan, vilket är ännu viktigare, en källa till tillfredsställelse. Du kan vara stolt över att du arbetar för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga.”

Anställning inom kyrkan ger möjligheter som är både intressanta  och meningsfulla, en jobbmiljö som välkomnar goda idéer och en atmosfär som är upplyftande och ger plats för tillväxt. Vad som är lika viktigt är att det är en organisation byggd av etik och normer. För att söka efter en plats som kyrkanställd i Europaområdet som både speglar dina färdigheter och din iver att bidra till kyrkans mission, som är att bjuda in alla att komma till Kristus, besök https://careers.ldschurch.org.

Ladda ner affisch 'Employment opportunities'