Historiskt bibliotek

I liten skala har vi öppnat ett Historiskt bibliotek för kyrkan i Sverige i Västerhaninge. Det delar lokaler med Familjehistoriska Centret på Tempelvägen. Biblioteket har samma öppettider som Familjehistoriska Centret. Grundstommen är tills vidare kompletta årgångar av Skandinaviske Stiernen – Nordstjärnan – Liahona i inbundet skick. Dessa är skänkta av släktingar till Caj-Aage Johansson. Där finns också en del andra böcker som skänkts till kyrkan. Biblioteket kan utökas genom att medlemmar skänker äldre material i gott skick. Det kan vara lektionsböcker, böcker skrivna av kyrkans ledare, broschyrer m m.

Vill man skänka något tar man kontakt med Torill eller Bill Nordén på biblioteket för överenskommelse om överlämning av materiel.

Öppettider:

Måndag 16-18

Onsdag 10-13

Torsdag 16-20

Telefon till expedition: 08-50065590

Enkla regler: Man får titta i böcker och material i lokalen, men inte ta med något utanför. Man får gärna fotografera de sidor eller artiklar man vill.

Vi önskar att det Historiska biblioteket ska bli till glädje för många under många år.

Huvudansvarig är Kyrkohistoriesupport i Sverige, f n Bo Cederberg.