Evangeliebiblioteket - en viktig vardagsresurs

Evangeliebiblioteket

Många tycker att den viktigaste appen att ha på sin elektroniska enhet är Evangeliebiblioteket. Du kan ladda ner den gratis på Appstore. Evangeliebiblioteket är en fantastisk samlingsplats för kyrkans material. Du hittar allt från skrifterna till filmer. Under inställningar, en ikon som ser ut som ett litet kugghjul, kan du välja språk. Gå på upptäcktsfärd bland utbudet! Det engelska Evangeliebiblioteket har betydligt mer innehåll än det svenska, men även bland det svenska materialet hittar du många godbitar.

Vi har frågat några kvinnor efter exempel på hur de använder Evangeliebiblioteket i sin vardag.

”Jag har använt Evangeliebiblioteket som resurs till Primär, läst i handboken för mitt nya ämbete, slagit upp skriftställen och läst generalkonferenstal.”
Beth Samuelsson Westerlund, Jakobsbergs församling

”Jag använder appen för att lyssna på generalkonferenstal.”
Helén Bentham, Kungsbacka församling

”När jag undervisar min lilla dotter ger Evangeliebiblioteket snabb tillgång till bilder och annat material för barn. Underbart!”
Mele Wiebe, Lunds församling

”Vi kallar det e-biblioteket och det är det vi använder. Inga fysiska böcker och nästan bara på engelska. Detta har blivit naturligt för oss eftersom våra barn har tjänat i engelskspråkiga missioner. Alla länkar fungerar så bra och det är lätt att hitta korta filmer som passar till ämnet vi tar upp.”
Jacqueline Krylborn, Västerhaninge församling

”Jag har grävt ner mig i materialet som rör oberoende, kyrkans historia och enskilda och familjer. Det finns så mycket bra att ta del av i evangeliebiblioteket!”
Evelina Fogelberg, Utby församling

”Jag går in under ’Musik’ när jag väljer ut psalmer till söndagen.”
Nancy Bertilson, Hägerstens församling

”Jag har helt gått över till den digitala tekniken vad gäller mina skriftstudier. När jag läser Mormons bok använder jag understrykningsmöjligheterna i olika färger, samt kollar hänvisningar.”
Elisabeth Hussler, Luxemburg, Nancy stav

”Nu använder jag evangeliebiblioteket för lektionerna i Hjälpföreningen, både för att ta del av innan söndagen, och även under lektionstid.”
Linda Karlsson, Borås Församling

”Jag älskar att lyssna till generalkonferenstal när jag städar eller sköter tvätten. Jag använder också evangeliebiblioteket när jag och barnen vill läsa något inspirerande tillsammans. De tycker om att höra om hur barn från hela världen lever efter evangeliet.”
Amanda Schanner, Lund