Digitala släktforskningsträffar - Få gratis hjälp med din egen forskning och släkthistoria

Släktforskning

Välkommen att vara med på våra kostnadsfria digitala släktforskningsträffar!.

Träffarna hålls tre gånger i veckan kl. 18:30-20:30 på söndagar, tisdagar, och torsdagar. Precis som tidigare år erbjuder vi även under 2024 en eller två föreläsningar på ca 30 minuter på söndagskvällarna. Aktuella föreläsningar.

Vi använder det kostnadsfria släktforskningsprogrammet FamilySearch för att registrera vårt släktträd och alla släktforskningsuppgifter med tillhörande foton, röstinspelningar och livsberättelser. I träffarna ingår även möjligheten att få hjälp av erfarna släktforskningshandledare och att använda programmet Family Search. På träffarna sker all hjälp av släktforskningshandledare i enskilda virtuella grupprum, en och en.

Vi kommer också att under våren fortsätta med våra kostnadsfria grundkurser i släktforskning för de som vill börja med att skriva sin egen släkthistoria. Datum för dessa kurser kommer att finnas på denna hemsida.

Länk för att delta i släktforskningsträffarna.

Informationsbroschyr

Om du vill kontakta oss: dfhc@jkkumea.org