Begravningsgudstjänst för president Thomas S. Monson

T_S_Monson

Begravningsgudstjänsten för president Thomas S. Monson, högste ledaren för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga, hålls i konferenscentret på Temple Square i Salt Lake City, Utah, fredagen den 12 januari 2018, kl. 20:00 svensk tid.

President Monson dog av åldersrelaterade orsaker den 2 januari 2018 i Salt Lake City, vid 90 års ålder. Han var den sextonde presidenten under Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heligas 187-åriga historia och verkade som kyrkans president från den 3 februari 2008.

Klicka HÄR för länkar till direktsändningen.

En privat gravsättning sker sedan på en kyrkogård i Salt Lake City.

Kondoleanser kan framföras på president Monsons Facebook- sida eller mejlas till condolences@ldschurch.org.

I stället för blommor kan bidrag skickas till kyrkans humanitära hjälpfond eller kyrkans allmänna missionärsfond på give.lds.org/monson.