Vad är det bästa med Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga?

Några ungdomar i kyrkan fick frågan vad de tycker är det bästa med Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga.

Sovann Mong, Örnsköldsvik gren, 17 år: ”Jag är en ungdom i en av Sveriges minsta grenar. Det kan vara svårt att känna att det verkligen finns andra ungdomar i dagens samhälle som tror på exakt det jag själv gör. Det bästa med kyrkan för mig som ungdom i en liten gren är ungdomskonferenser. Det är en obeskrivlig känsla när ungdomar med samma normer samlas på en plats för att komma närmare Kristus men även för att ha det roligt. Ungdomskonferenser får mig att känna mig glad eftersom jag får en bekräftelse varje gång att jag inte är ensam.”

Elisabeth Dahlkvist, Luleå gren, 18 år:
”Det bästa med kyrkan är att den är sann.”

Christoffer Karlsson, Västra Frölundas församling, 17 år:
”Jag älskar gemenskapen i kyrkan och den goda känslan jag får varje gång jag kommer, att det känns typ, rätt. Det känns också bra att vi på något sätt skiljer oss från resten av världen, det känns som att de bara är förvirrade och vandrar i mörkret medan vi har en mening och vet varför vi gör vissa saker.”

Ilse Ahlström, Borås församling, 18 år:
”Kyrkans organisation tar verkligen hand om alla, tar hänsyn till alla olika individer och grupper och kan se till deras behov. Man kan verkligen se tydligt att kyrkan är till för individen och inte individen för kyrkan.

Ludvig Wrang, Lunds församling, 18 år:
”Det bästa med kyrkan är gemenskapen mellan medlemmarna. Att kunna få svar på ’livets frågor’ snabbt och effektivt. Att känna Guds kärlek var jag än är.”

KimHeng Mong, Örnsköldsviks gren, 18 år:
”Det bästa med kyrkan är den gemenskap man känner med alla medlemmar oavsett var man än befinner sig i världen. Även att man alltid kan fråga Gud om råd och att familjer kan vara tillsammans för evigt.”