Invigning och öppet hus av ny kyrkobyggnad i Handen

Öppet hus och invigning av ny kyrkobyggnad i Handen

Söndagen den 29 augusti 2016 var en dag vi länge väntat på. Äntligen invigdes vårt nya fina möteshus i Handen. Stavspresidenten för Stockholms södra stav Marcus Karlsson invigde den nybyggda kyrkan på ett gemensamt möte för Handen och Vendelsö församlingar. I invigningsbönen tackades vår Himmelske Fader för alla förberedelser och offer av människor, både i kommunen och inom kyrkan, som gjorts för att vi kunde få vårt vackra möteshus. Varje del av byggnaden invigdes till att kunna användas för sina avsedda ändamål. Guds vakande och beskyddande hand nedkallades också för byggnaden. Mötet besöktes av drygt 300 personer.

Kyrkan är placerad centralt i kommunen och arbetet med byggnationen har följts av många haningebor det senaste året. Dagen före invigningen hölls ett öppet hus för allmänheten och medlemmarnas vänner. Flera hundra personer besökte kyrkan denna dag. I möteshuset fanns representanter från de båda församlingarna för att välkomna, visa runt och svara på frågor från besökarna. Missionärerna delade ut Mormons böcker och annat material till besökarna. I ett rum kunde besökarna lära sig mer om kyrkans släktforskningsprogram. För barnen fanns det roligt pyssel i ett rum avsett för barnverksamheten.

Mycket material delades ut till nyfikna under det öppna huset. (Foto: Jonatan Nilsson)
Mormonsbok_612_340.jpg

Invigningshelgen avslutades med en andlig konsert till Herrens ära. Barn och unga kvinnor medverkade med sång. Piano- och gitarrsolo var också inslag denna kväll. Inspirerande tankar av Ruth Klarin och Julia Olsson framfördes som en del av konserten. Syster Klarin avslutade konserten så vackert genom att inbjuda alla att ta del av den verksamhet som pågår i vårt nya möteshus.

Att dela med sig av sitt vittnesbörd om Herrens återställda evangelium leder till sann glädje, något som många medlemmar fick möjlighet att känna denna helg.