Ny tempelpresident och värdinna för kyrkans tempel i Stockholm

Malms
Lars och Sonja Malm, tempelpresident och värdinna för kyrkans tempel i Stockholm fr.o.m. 1 november 2018 (Foto: Lars Malm)

Lars Malm från Jönköpings församling i Göteborgs stav har kallats som ny tempelpresident för kyrkans tempel i Stockholm. Hans hustru Sonja kommer att vara den nya tempelvärdinnan. I dessa ämbeten efterträder de Ingemar och Louise Nyman.

Som rådgivare till Lars Malm har Espen Amundsen och Leif Eriksson kallats. Espen Amundsen och hans hustru Sidsel kommer från Oslo församling i Oslo stav och Leif Eriksson med hustru Sylvia tillhör Handens församling i Stockholms södra stav. Vi tackar också president Nymans rådgivare Torbjörn Jälmbrant med hustru Birgitta, och Bert Mattsson med hustru Margareta för deras tjänande tillsammans med president och Syster Nyman.

Som regel byter man tempelpresident i november vart tredje år. Sedan invigningen av templet i Stockholm i augusti 1985 har följande personer tjänat som tempelpresidenter:

John Langeland, George Damstedt, Reid Johnson, Bo Wennerlund, Spencer Jenson, Arne Hedberg, Max Kimball, Bengt Höglund, Paul Oscarson, Jan Evensen och Ingemar Nyman.