Artiklar till kyrkans svenska hemsida och tidskrifter

Artiklar till kyrkans svenska hemsida

Välkommen att skicka in bidrag till kyrkans svenska hemsida. Artiklar som skickas in kan även komma att användas till de lokala sidorna i kyrkans tidskrifter.

Artiklar redigeras och publiceras i mån av plats, kvalitet och lämplighet. Nyhetsartiklar bör skickas in inom 2 veckor efter händelsen. Även artiklar inför kommande evenemang är välkomna.

Vill du samråda om din idé till artikel är du välkommen att höra av dig till epost-adressen nedan.

För att få artiklar och foton publicerade behövs tillstånd från artikelförfattare, fotograf och personer på foton (undantag: om det är en nyhetsartikel behövs inte tillstånd från personer på fotot). För barn och ungdomar under 18 år behövs alltid tillstånd från föräldrar även om det är fler 25 personer på fotot. Speciella blanketter finns för dessa tillstånd som måste fyllas i och undertecknas. Det är samma blanketter som används för artiklar till de lokala sidorna i Liahona.

Foton ska vara av hög kvalité och helst i formatet PNG, men även JPG och GIF går bra. Foton bör vara i liggande format för att fungera bra på hemsidan. För mer information kring foton (på engelska): http://www.lds.org/topics/service/create/photo-standards?lang=eng

Blankett för artikelförfattare: 'Obegränsat tillstånd för skapade verk'

Blankett för foton: 'Överlåtelse av rätt till bildmaterial'

Artiklar, foton och ifyllda blanketter skickas till: kontaktaoss.jesukristikyrka@gmail.com.